پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برق صنایع مشهد به طور کامل قطع نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۱۴۶۸۴
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
برق صنایع مشهد به طور کامل قطع نمی‌شود
اگر صنایع به شیوه نامه‌های ابلاغی عمل نکنند، مشمول برنامه خاموشی خواهند شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ امسال قرار نیست برق صنایع قطع شود، اما همه صنایع در مشهد باید با رعایت شیوه نامه‌ها و تفاهمی که به امضای مدیران بخش صنایع و صنعت برق رسیده است، مصرف برق صنایعشان را به ویژه در ساعات اوج مصرف مدیریت کنند.

سخنگوی صنعت برق خراسان در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه امسال براساس مصوبه هیئت وزیران، صنایع، ادارات و بخش‌های کشاورزی موظف شدند براساس تفاهم با وزارت نیرو مصرف برقشان را بکاهند یا متعادل کنند، اظهار کرد: با این تفاهم نامه برق صنایع ناگهانی قطع نمی‌شود، بلکه در ساعات مشخص شده و در برنامه‌ای متنوع، صنایع باید برق مصرفی را بر مبنای شیوه نامه‌های موجود مدیریت کنند.

حسن حشمتی افزود: در صورتی که کارخانه یا صنعتی در مشهد شیوه نامه‌های تفاهم شده را رعایت نکند، مشمول قطع برق خواهد شد و پایش مصرف برق هم با شرکت توزیع برق این شهرستان است.

وی ادامه داد: صنایع مشهد متشکل از صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی توس، کلات، چرمشهر و دیگر صنایع این کلان شهر سهم ۲۵ درصدی انرژی در کیلووات ساعت از مجموع کل برق مصرفی این شهر را به خود اختصاص داده اند؛ این عدد به میانگین مجموع سال مربوط است و مدیریت مصرف برق به صورت لحظه‌ای ارزیابی و پایش می‌شود.

همچنین به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، طبق برنامه ریزی و باتوجه به تفاهم نامه منعقدشده بین وزارت نیرو و وزارت صنعت معدن و تجارت، با مدیریت مصرف برقی که صاحبان صنایع اعمال خواهند کرد، در دوره اوج مصرف هیچ خاموشی کاملی برای صنایع منطقه خراسان (خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی) نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، حسین محمودی افزود: براساس برنامه ریزی، در هر مرحله چند واحد صنعتی مصرف برقش را به حداقل می‌رساند تا چند واحد صنعتی دیگر بتوانند به صورت عادی برق مصرف کنند؛ در دو هفته بعد صنایعی که مصرف برقشان را کم کرده بودند، می‌توانند جریان مصرف را به روال عادی بازگردانند، اما در مقابل، صنایعی که دفعه قبل مصرف کامل برق داشتند، در نوبت کاهش مصرف قرار می‌گیرند.

محمودی با بیان اینکه مجموع مصرف برق صنایع بزرگ خراسان هفتصد مگاوات است، به انعقاد تفاهم نامه با صاحبان صنایع بزرگ در اواخر سال گذشته برای مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: براساس توافق با صاحبان صنایع در قالب چند طرح شامل طرح ذخیره عملیاتی و طرح تعمیرات و تعطیلات، ۲۴ساعت زودتر به آن‌ها اعلام می‌شود که مصرف بار خود را به میزان مشخصی در زمان مدنظر کم کنند و به اندازه میزان کاهش بارشان پاداش بگیرند؛ افزون بر این، وزارت نیرو طرح‌های تشویقی دیگری هم برای صاحبان صنایع در صورت همکاری با وزارت در نظر گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->